Digital post
Digital post

Lovpligtig digital postkasse

Alle med et CVR-nummer skal have en digital postkasse til sikker post fra det offentlige.

  • Del:

Postkassen er gratis og kan oprettes på virk.dk/postkasse. I postkassen modtager virksomheder og foreninger meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, indkaldelse til bilsyn og rykkere for årsregnskaber.

Adgang til postkassen kræver en NemID medarbejdersignatur.

Du kan bestille en NemId medarbejdersignatur på virk.dk/postkasse.

 

Kort om den digitale postkasse

Den digitale postkasse er det offentliges postkasse til Digital Post. Postkassen leveres af e-Boks A/S. Postkassen er et resultat af den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.

Den 1. november 2014 blev det lovpligtigt for alle borgere at have en digital postkasse til post fra det offentlige.

 

virk.dk/postkasse kan virksomheder blive guidet igennem oprettelsen af deres digitale postkasse.
 

Fakta om Digital post

  • Digital Post er postkassen, som det offentlige bruger til at sende post.
  • Det er gratis at oprette en postkasse til Digital Post.
  • I den digitale postkasse kan virksomheder, foreninger, mv. selv vælge, hvordan posten skal håndteres og udpege medarbejdere, der skal have adgang. De kan desuden angive en e-mailadresse og få besked, når der er ny post i postkassen.
  • Fra den 1. november 2013 blev det lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en digital postkasse til Digital Post fra det offentlige.
  • Postkassen er et resultat af regeringens digitaliseringsstrategi. Udmøntningen af Digital Post til alle med et CVR-nummer er forankret hos Erhvervsstyrelsen.
  • Fra den 1. november 2014 blev det også lovpligtigt for alle borgere at have en digital postkasse.


Vil du vide mere?

Få hjælp til den digitale postkasse på virk.dk/postkasse
 

Kontakt

Chefkonsulent
Henrik Lilja
lilja@SMVdanmark.dk
tlf. +45 32 63 03 15
mobil +45 60 88 89 64
Download vCard Læs mere