Markedsføring på sociale medier
Sociale medier

Markedsføring på de sociale medier

Overvejer du at bruge sociale medier i din virksomheds markedsføring?
Så få her et par gode råd til, hvordan du griber det an.

  • Del:

Det kan være fristende bare at kaste sig ud i det og oprette virksomhedsprofiler på samtlige sociale medier.
Men hvis du vil godt i gang og ikke drukne i alt for mange arbejdsopgaver, kan det være en god idé at planlægge din indsats.

 

 

Lars Magnus Christensen, chefkonsulent i SMVdanmark, kommer her med et par gode råd angående markedsføring på de sociale medier:

 

 

1) Lav en god strategi

Før du går i gang, så sørg for, at du har en god og velovervejet strategi. Hvorfor har du valgt at markedsføre dig? Og hvad er dit/dine mål?

 

 

2) Find ud af, hvem der er målgruppen

Det er ikke alle målgrupper, der er tilstede på alle sociale medier. Find ud af, hvem du går efter, og vælg de sociale medier, hvor målgruppen befinder sig.

 

 

3) Afklar, hvad du har af ressourcer

Det er ikke gratis - hverken i tid eller penge. Find ud af, hvor mange ressourcer du vil afsætte til markedsføring og drift.

 

 

4) Følg op og evaluér

Har du valgt det rigtige sociale medie? Og giver indsatsen overhoved pote? Efter et stykke tid kan det være en god idé at gøre status over markedsføringsindsatsen på de sociale medier.


 

5) Vær til stede

Nøgleordet er interaktion. På sociale medier handler det om at være social, så du skal være klar til at svare på henvendelse og indgå i en dialog med brugerne - også de kritiske.

 

 

 

 

Kontakt

Chefkonsulent
Henrik Lilja
lilja@SMVdanmark.dk
tlf. +45 32 63 03 15
mobil +45 60 88 89 64
Download vCard Læs mere