SmartHome og IoT

Gratis tilbud fra Aarhus Universitet og Alexandra Instituttet - støttet af Industriens Fond

Få gode råd og værktøjer til salg, rådgivning og installation af Smart Home produkter

Ny undersøgelse viser, at mange installatører er bekymrede for, hvordan internetsalg og smart home produkter vil påvirke deres forretning. Branchen har behov for nye forretningskoncepter, partnere og kompetencer for at kunne gribe de digitale muligheder.

Ny app og virtuelt udviklingsforløb kan hjælpe installatører, der vil igang

At gå ind i smart home markedet kræver en vis digital modenhed. Digital modenhed handler ikke kun om at implementere ny teknologi, investere i digitalt værktøj eller om at opgradere eksisterende systemer. Det handler lige så meget om at udarbejde en digital strategi samt designe og implemente nye forretningsmodeller. For at hjælpe virksomhederne lidt på gled har Smart Home projektet på Aarhus Universitet udviklet et par nye services.

Digitalt moden?

Hvis man som virksomhedsleder gerne vil vide, hvor digitalt moden virksomheden er i forhold til andre, så kan man teste sig selv via et webbaseret spørgeskema. Projektets forskere giver en række uddybende forklaringer via små videoer, mens man besvarer spørgsmålene.
Når man har besvaret de 15 spørgsmål (det er helt anonymt), så modtager man en vurdering af, hvor klar virksomheden er til at gå ind i det digitale marked og en række anbefalinger til, hvor man kunne sætte ind.

Hop med på udviklingen

Et online udviklingsforløb står klar til at hjælpe virksomheden med at udvikle nye ideer til services og produkter ind i smart home markedet. Forløbet køres af erfarne konsulenter fra Alexandra Instituttet og kan findes her. 

Hele projektet – både forskningen og tilbuddene til virksomhederne er støttet af Industriens Fond. SMVdanmark formidler oplysningerne videre på opfordring fra Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus Universitet og Alexandra Instituttet.