Sygemeldte medarbejdere og arbejdsgiverens pligter
En vejledning til at håndtere sygefravær på arbejdspladsen
Når en medarbejder er sygemeldt, kan det ofte være en udfordrende situation for både medarbejderen og arbejdsgiveren. Det er vigtigt at forstå, at der er klare regler og retningslinjer, der styrer arbejdsgiverens pligter og ansvar i forbindelse med sygefravær.
I denne artikel vil vi gennemgå de vigtigste aspekter af, hvordan man som arbejdsgiver bør håndtere medarbejderes sygefravær
SMVdanmarks netværksgrupper skaber en unik mulighed for, at du kan udvide dine forbindelser, dele viden og opbygge betydningsfulde relationer. Få adgang til et engageret fællesskab af selvstændige, der er klar til at støtte dig og din virksomheds udvikling.
Som selvstændig har man om nogen behov for at have et stærkt netværk i ryggen til at hjælpe og rådføre sig med om aktuelle udfordringer. Lad os være med til at guide dig mod yderligere succes med vidensdeling, nye perspektiver og ikke mindst spændende oplæg fra anerkendte erhvervsfolk.
Byggeriets standardkontrakter AB 18 og Forenklet AB 18 er udarbejdet med henblik på anvendelse på bygge- og anlægsopgaver, som udbydes fra 1. januar 2019. Måske har du allerede mødt dem, ellers kommer du helt sikkert til det snart.
Som medlem af SMVdanmark har du adgang til al vores juridiske viden. Meget kan du finde på hjemmesiden, men du er også velkommen til at ringe til vores jurister - det er gratis.
Vores jurister anbefaler, at du tager et kig på hjemmesiden først, for her kan du få svar på det meste vedr. fx personalejura og byggejura. Her kan du også finde dokumenter og skabeloner, du kan bruge helt gratis.
Juridisk hotline kan kontaktes alle hverdage kl. 08.30-16.00 (Fredage til kl. 15.00) på tlf. 33 93 20 00.