Flere virksomheder skal have et sprog for cybersikkerhed. Det sætter D-mærket nu fokus på i en ny kampagne inspireret af de klassiske ABC-børnerim. Tal fra Digitaliseringsstyrelsen viser nemlig, at 35 pct. af danske SMV’er stadig har for lavt sikkerhedsniveau. Det ønsker D-mærket at ændre.
Ligesom ABC er fundamentet for at lære, kan D-mærket være fundamentet for virksomheders vej til digital tryghed. Brug D-mærket som guide, så I kan tage Ansvar, styrke Bundlinjen og få styr på Cybersikkerheden.
A for Ansvar
Digital sikkerhed begynder med at tage ansvar. Den stigende digitalisering af vores samfund betyder, at alle typer af virksomheder bør styrke deres it-sikkerhed og sikre, at data behandles og anvendes på en sikker og ansvarlig måde. Men det kan være svært og uoverskueligt at komme i gang med arbejdet.
D-mærket kan hjælpe jeres virksomhed med at tage de nødvendige skridt mod bedre it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse.
B for Bundlinje
Cybersikkerhed er ikke kun en nødvendighed, der kan mindske tab på bundlinjen i tilfælde af cyberangreb – det er også en investering i jeres top- og bundlinje. Med D-mærket kan I dokumentere et højt niveau af it-sikkerhed og ansvarlig datahåndtering, hvilket kan tiltrække nye kunder, styrke tilliden og differentiere jer fra konkurrenterne.
D-mærket gør det lettere at skabe overblik og bidrager til, at I får styr på dokumentationen for jeres digitale sikkerhed.
C for Cybersikkerhed
Cyberangreb er blandt de største forretningsrisici, da den digitale trussel konstant udvikler sig. Manglende cybersikkerhed kan føre til datalæk, økonomiske tab og skade på omdømmet. Det kan blive forretningskritisk, hvis der ikke er en klar strategi for at håndtere angreb og hurtigt genetablere normal drift.
D-mærket kan hjælpe jeres virksomhed med at skabe klarhed over de nødvendige tiltag, der skal til for at styrke jeres cybersikkerhed.
Der er mange gode grunde til at styrke cybersikkerheden. Det understreger Cyberbarometeret nu for tredje år i træk. For virksomheder, der prioriterer cybersikkerhed, opnår konkurrencefordele som større tiltrækningsevne af kunder og medarbejdere, styrket tillid fra interessenter og skærpet innovationsevne.
Kom selv i gang med D-mærkets ABC til gavn for din virksomhed på D-mærkets hjemmside. Bag D-mærket står Industriens Fond i samarbejde med Dansk Erhverv, Dansk Industri, SMVdanmark og Forbrugerrådet Tænk.