Branchenetværk for regnskabsfolk melder sig ind i SMVdanmark

SMVdanmark er blevet en medlemsorganisation rigere, efter at FDBR, foreningen danske bogholdere & regnskabskonsulenter, har meldt sig ind i SMV’ernes hovederhvervsorganisation. Dermed bliver FDBR en del af et fællesskab på over 18.000 små og mellemstore virksomheder landet over.

”Vi arbejder for at give vores medlemmer de bedste muligheder for at yde et professionelt stykke arbejde for deres kunder. Vi vil gerne hæve niveauet i vores branche og dermed kunne udskille de dygtige bogholdere fra de mindre dygtige, og derfor ønsker vi bl.a. en certificering af regnskabskonsulenter og bogholdere. SMVdanmark støtter den vision og stiller samtidig en række jurister og andre fagpersoner til rådighed for vores organisation”, siger formand Rie Andersen om baggrunden for FDBR’s indmeldelse.

Hun peger også på, at FDBR ønsker at samarbejde med SMVdanmark om den fortsatte udvikling af organisationen, og at medlemskabet vil give hendes medlemmer mulighed for netværk til og videndeling med andre selvstændige og SMV'er.

FDBR er en del af SMVdanmark pr.1. november 2018.

Danmarks største virksomhedsnetværk

SMVdanmark, tidligere Håndværksrådet, skiftede i efteråret 2017 navn og strategi og favner nu små og mellemstore virksomheder i alle brancher. FDBR er den tredje nye medlemsorganisation i SMVdanmark i 2018. Forud for FDBR har organisationen Ejerlederne og Dansk Bilforhandler Union meldt sig under SMV-fanerne.

Vicedirektør Jakob Brandt hilser FDBR velkommen i den eneste hovederhvervsorganisation, der alene kæmper for små og mellemstore virksomheders interesser.

”Hver gang en virksomhed eller en hel brancheorganisation melder sig ind i SMVdanmark, styrker det arbejdet med at forbedre erhvervsvilkårene for små og mellemstore virksomheder. Dygtige regnskabskonsulenter er helt afgørende for veldrevne virksomheder. Derfor er vi meget glade for at kunne byde FDBR velkommen i SMV-fællesskabet. Samtidig ser vi meget frem til samarbejdet med FDBR om både at sætte SMV’ernes interesser på den politiske dagsorden og samtidig kunne bibringe FDBR’s medlemmer ny faglig viden og en række andre medlemsfordele”, siger Jakob Brandt.

Formand Rie Andersen, telefon 25 72 18 36

Vicedirektør Jakob Brandt, telefon 24 25 27 27

Læs mere om FDBR - foreningen danske bogholdere & regnskabskonsulenter på www.fdbr.dk

SMVdanmark optager både enkeltvirksomheder og foreninger som medlemmer. Læs, hvilke fordele et medlemskab af SMVdanmark giver dig, din virksomhed eller din forening på SMVdanmark.dk/medlemskab

SMVdanmark er hovedorganisation for over 80 medlemsorganisationer og 18.000 virksomheder.

Som den tredje organisation i 2018 melder FDBR, foreningen danske bogholdere & regnskabskonsulenter, sig ind i de små og mellemstore virksomheders hovederhvervsorganisation, SMVdanmark.