SMVdanmark siger farvel til Arbejdsgiverne, men bevarer virksomhederne som medlemmer

Arbejdsgiverne besluttede på deres generalforsamling den 26. marts at fusionere med TEKNIQ, der er arbejdsgiver- og erhvervsorganisation for installationsbranchen. Målet med sammenlægningen er at opnå en stærk organisation med fokus på virksomheder, der arbejder med løsninger inden for el, vvs og metal-områderne. Imidlertid ser Arbejdsgiverne gerne, at SMVdanmark fortsat har en stærk position som overordnet talerør for SMV’erne. Deres medlemsvirksomheder tilbydes derfor at etablere individuelle medlemskaber af SMVdanmark.

SMVdanmark sikres fundament

Formand for Arbejdsgiverne Fleming Frederiksen:

”Den konstruktion vi træder ind i, vil selv have ressourcer til at håndtere en væsentlig del af de funktioner, der i dag varetages af SMVdanmark, derfor er udmeldelsen blevet en realitet. Men vi ønsker at give SMVdanmark et fundament, der er baseret på direkte virksomhedsmedlemskaber blandt Arbejdsgivernes og TEKNIQs medlemsvirksomheder,” siger Fleming Frederiksen.

Det betyder, at Arbejdsgiverne som organisation melder sig ud af SMVdanmark, men at deres ca. 1.700 virksomhedsmedlemmer fortsætter som individuelle medlemmer.

Takker for godt samarbejde

Formand for SMVdanmark, Niels Techen, kvitterer for et godt samarbejde over årene og ønsker Arbejdsgiverne held og lykke i den nye konstruktion.

”Arbejdsgiverne har ønsket at gå sammen med TEKNIQ og skabe en organisation, som kan repræsentere installatører og industri mere direkte. Vi ønsker dem tillykke, og håber at de kan få etableret den stærke organisation, de ønsker. Vi håber, at vi kan fortsætte samarbejdet på de områder, hvor vi som repræsentanter for SMV’ere kan finde fælles fodslag,” siger Niels Techen.

Rygstød til ny strategi

Direktør i SMVdanmark, Ane Buch, ser de nye enkeltmedlemmer som et rygstød til SMVdanmarks øgede fokus på også at rekruttere og servicere flere enkeltmedlemmer indenfor hele SMV-segmentet.

”At Arbejdsgivernes medlemmer bliver tilbudt at blive enkeltmedlemmer og at medlemskaber også senere tilbydes TEKNIQs medlemmer betyder, at vi i SMVdanmark får nogle helt nye muligheder i den direkte relation til medlemsvirksomhederne. Det passer fint ind i vores strategi om at rekruttere bredt blandt de mere end 200.000 danske SMV’er. Det betyder også, at vi er ved at udvikle nye tilbud og fordele til alle nuværende 18.000 medlemsvirksomheder,” siger Ane Buch, der ligesom Niels Techen, ønsker Arbejdsgiverne og TEKNIQ held og lykke med sammenlægningen.

Direktør Ane Buch: buch@smvdanmark.dk |  T: +45 40 53 11 53

Kommunikationschef Jon Arskog: arskog@SMVdanmark | T: +45 61 96 39 99

Organisationen Arbejdsgiverne melder sig ud af SMVdanmark og fusionerer med TEKNIQ. Medlemmerne tilbydes at fortsætte som individuelle medlemmer.