Jakob Brandts leder 8. juni 2023

Vi og vores rådgivere brænder for at hjælpe iværksættere, og mange af dem har selv været det. Så jeg håber, I vil sprede budskabet i jeres netværk. Og tage godt imod den nye portal.

Adm. direktør i SMVdanmark

Nu gør vi det lettere for iværksætterne - vi har startet en rådgivningsportal.

På 13 år er Danmark blevet ca. 20.000 iværksættere fattigere. Det er de triste, men tørre fakta. Vi har gjort meget for at præge de politiske partiers holdninger og givet dem viden om iværksætternes udfordringer, fx med at skaffe kapital, de lange betalingsfrister og en omfattende regeljungle. Og efter sommerferien venter vi langt om længe en ny iværksætterpolitik fra Christiansborg.

Men vi gør mere. Det er ikke et nemt liv, man kaster sig ud i som ny, selvstændig. Ud over selvfølgelig selve kernen, nemlig at drive forretningen optimalt, er der en masse, man skal sætte sig ind i: Skat, moms, indberetninger, regnskabsregler, webshopdesign, jura og meget andet. Det kan være ret uoverskueligt. Ikke kun for nystartede. Selv erfarne erhvervsfolk kan få grå hår i hovedet over de ting.

Derfor har vi startet en iværksætterportal – SMViværksætter.dk. Her kan nystartede iværksættere – men også mere erfarne SMVdanmark medlemmer - få vejledninger, skabeloner, link og rådgivning fra eksperter. Det kan fx være rådgivning til skatteregnskabet, så man ikke går glip af fradrag, eller det kan være rådgivning til at sætte den rigtige betalingsløsning op til webshoppen, hvis man har sådan én. Og når ens virksomhed er klar til at skalere op, hjælper SMViværksætter med vejledning og rådgivning til, hvordan man rejser kapital og guider til vores partnere, der kan hjælpe med at finde investorer. Det er blot for at nævne noget af det, portalen kan levere.

Hvis du er interesseret, så se mere her.

Se tidligere webinarer og få masser af kontante fordele som medlem af SMVdanmark:

Se eller gense tidligere afholdte SMVdanmark-webinarer

Vil du have gode råd om stresshåndtering? Og fik du set webinaret om greenwashing eller det om kunst..

Spar 50% på dine eksportdokumenter

Som medlem af SMVdanmark sparer du 50% på prisen på dit carnet!

Nu gør vi det lettere for iværksætterne - vi har startet en rådgivningsportal.