Fornuftige retningslinjer
Af retningslinjerne fremgår det blandt andet, at man skal undlade at have ventende kunder i salonen, og at man ikke skal have blade liggende til kunderne. Derudover skal der være to meters afstand mellem arbejdsstationerne, der ligesom saks og kam vil blive rengjort og desinficeret mellem hver kunde. Og naturligvis skal både medarbejdere og kunder vaske hænder, eller spritte dem af, før en klipning påbegyndes.
"Det er rigtig fornuftige retningslinjer, som vil kunne fungere i praksis, og som samtidig vil sikre, at risikoen for en eventuel smitte minimeres."
En hård tiltrængt genåbning
"Nedlukningen har været rigtig hård for mange frisører og kosmetikere. De har set ind i, at deres livsværk kunne risikere at forsvinde mellem hænderne på dem. Nu får de mulighed for at rette op på udviklingen og forhåbentlig redde deres virksomheder."
"På vegne af ikke mindst frisørerne vil jeg godt takke for den goodwill både politikere og rigtig mange danskere har udvist - både i form af hjælpepakkerne, men også de mange der overfor deres frisør har udtrykt deres ønske om, at de måtte klare sig igennem."
"Hvis man skal finde en positiv side i denne svære tid, så må det være, at det er gået op for os alle, at frisørfaget har en helt central rolle i alle danskeres liv, og at vi derfor alle glæder os til næste klipning."
"Når det er sagt, så er der stadig mange frisører, der kæmper for deres overlevelse. Derfor er det vigtigt, at hjælpepakkerne fortsat støtter op - og ikke mindst kommer til udbetaling snarest."